Aναπόσπαστο κομμάτι της παιδικής ηλικίας αποτελεί το τάμπλετ (tablet) σύμφωνα με έρευνα από τη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ. Σύμφωνα με την έρευνα αυτή το 72% των παιδιών κάτω των οχτώ ετών στις ΗΠΑ χρησιμοποίησε το 2013 μία φορητή ηλεκτρονική συσκευή όπως το τάμπλετ, ή το κινητό των γονιών για να παίξει κάποιο ηλεκτρονικό παιχνίδι. Το ποσοστό αυτό συνεχώς μεγαλώνει καθώς το 2011 δεν ξεπερνούσε το 38%.
Στη μελέτη συμμετείχαν 350 γονείς που απάντησαν σε ερωτηματολόγια. Το ένα τρίτο των γονιών, παιδιών ηλικίας τριών και τεσσάρων ετών, απάντησε ότι τα παιδιά τους αρέσκονταν να χρησιμοποιούν περισσότερες από μία συσκευές ταυτόχρονα, υπογραμμίζουν οι ερευνητές. Σε ποσοστό 70% οι γονείς, επίσης, ανέφεραν ότι επιτρέπουν στα παιδιά τους, ηλικίας από 6 μηνών μέχρι 4 ετών, να παίζουν με τις φορητές συσκευές την ώρα που οι ίδιοι έκαναν τις δουλειές του σπιτιού, ενώ σε ποσοστό 65% οι γονείς που ρωτήθηκαν, ομολόγησαν ότι παρέδωσαν στα παιδιά τους την ηλεκτρονική συσκευή για να τα απασχολήσουν, ενώ βρίσκονταν σε κάποιο δημόσιο χώρο. Το ένα τέταρτο των γονέων δήλωσε ότι αφήνει στα παιδιά το τάμπλετ ακόμα και την ώρα του ύπνου, παρότι η ακτινοβολία της οθόνης μπορεί να τα κρατήσει ξύπνια. Επίσης, σύμφωνα με τους γονείς, περίπου το 50% των παιδιών που είναι μικρότερα του ενός έτους χρησιμοποιούν καθημερινά κάποια ηλεκτρονική συσκευή για να παίξουν παιχνίδια, να παρακολουθήσουν βίντεο, ή να χρησιμοποιήσουν κάποια εφαρμογή, ενώ τα περισσότερα παιδιά που έχουν κλείσει τα δύο χρόνια χρησιμοποιούν καθημερινά τάμπλετ.
Η Αμερικανική Εταιρεία Παιδιατρικής έχει συστήσει ολοκληρωτική αποχή από τις ηλεκτρονικές συσκευές για παιδιά που δεν έχουν κλείσει τα δύο χρόνια. Τελευταία όμως εμφανίζεται πιο διαλλακτική και συμβουλεύει να οριοθετηθεί χρονικά η χρήση αυτών των συσκευών, να δοθεί προτεραιότητα στα παραδοσιακά παιχνίδια και να μη χρησιμοποιούν οι γονείς τις ψηφιακές συσκευές σαν σύγχρονη «πιπίλα» για να ηρεμήσουν τα μωρά τους.
Έντονη ανησυχία προκαλεί επίσης στους ειδικούς η διαταραχή στην κοινωνικοποίηση των μικρών παιδιών, καθώς η υπέρμετρη χρησιμοποίηση των τάμπλετ μπορεί να οδηγήσει σε απομονωτισμό. Η μακροχρόνια επίσης επίδραση στον ψυχισμό δεν έχει ακόμα πλήρως διερευνηθεί.
Επίσης, εξαιρετικά ανησυχητικό είναι ότι η χρήση των συσκευών γίνεται από τα νήπια χωρίς γονική εποπτεία και αυτό περικλείει κινδύνους αν η τυχαία περιήγηση στο διαδίκτυο γίνεται ανεξέλεγκτα, καθώς τα παιδιά μπορεί να δουν φωτογραφίες, ή βίντεο που μπορεί να τα σοκάρουν.
Στα θετικά της χρησιμοποίησης των τάμπλετ είναι οι εκπαιδευτικές διαδραστικές εφαρμογές. Τον περασμένο μήνα, δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Science μελέτη η οποία δείχνει ότι τα «πρωτάκια» που χρησιμοποιούσαν μία μαθηματική εφαρμογή σε τάμπλετ, μαζί με έναν από τους γονείς τους, βελτίωσαν μέσα σε λίγους μήνες τις μαθηματικές τους δεξιότητες.
Παρότι στην Ελλάδα δεν έχει γίνει παρόμοια μεγάλη έρευνα, τα ποσοστά σύμφωνα με τους ειδικούς χρησιμοποίησης συσκευών όπως τα τάμπλετ και τα κινητά από μικρά παιδιά είναι αρκετά υψηλά.
Οι γονείς θα πρέπει να είναι ενήμεροι για τους κινδύνους από την υπέρμετρη χρησιμοποίηση αυτών των συσκευών, καθώς και για τα οφέλη από τις έξυπνες διαδραστικές εφαρμογές και να βάζουν όρια στα παιδιά τους.